neděle 8. března 2015

15× fotograficky: "2. Váš první fotoaparát a pět snímků, které z něj považujete za nejpodařenější"

Dnes je tady druhý díl FotoTAGu s názvem "15× fotograficky", který jsem rozjela minulý týden. Tentokrát vám povím něco o svém prvním foťáku, o kterém jsem se trochu rozepsala už v předchozí části "15× fotograficky", ale pokud jste první část tohoto FotoTAGu nečetli, tady je malá rekapitulace: Jedná se o foťák značky YASHICA, konkrétně Clearlook FF. Je na kinofilm (stará dobrá klasika), dá se nastavit blesk či samospoušť a funguje na dvě tužkovky (to už taková klasika není). Mám ho od svých šesti let, to jsem ho dostala od babičky a od té doby jsem bez něj dalších pět let nedala ani ránu. Fotila jsem všechno a všude. Musím říct, že fotky dělá moc hezký (jak už to  kinofilmu bývá), jen má trochu problém se zaostřováním. No, možná, že byl ten problém ve mně, přeci jen mi bylo 6...
Film mi kupovala a fotky chodila vyvolávat babička, takže jsem v tu dobu neřešila, kolik co stojí, a proto jsem fotila opravdu hodně. Doma mám několik desítek, ne-li stovek fotek z tohoto foťáku a to nepočítám ty, co jsem jako malá někdo poztrácela nebo založila.
Kinofilmový foťák jsem v šesté třídě vyměnila za malý stříbrný digitál, ale o něm třeba zase někdy příště.
YASHICU mám pořád doma a hrozně dlouho se chystám na to, že s ní zase začnu fotit, jen přijít na to, jak se do toho vlastně strká ten film (2 už jsem nenávratně zlikvidovala svými marnými pokusy).
A teď ta pro mnohé z vás jistě zábavnější část-fotky. Musím přiznat, že mi dalo celkem práci vybrat jen pět fotek. Ne že by se mi jich tolik tak moc líbilo, ale když jsem listovala fotoalbem, přepadla mě u spousty fotek nostalgie a tak se mi ony fotka zalíbily spíš kvůli věcem, které mám spojené s místem nebo lidmi na fotce. Ale abyste z toho měli něco i vy, vybrala jsem následující fotky, které mi připadaly dobré jak námětem, tak třeba i kompozicí. Co se týče té kompozice, koukala jsem i na jiné fotky a musím říct, že na to, že mi bylo šest nebo sedm let, jsem si to docela dávala :D (Vím, samochvála smrdí :P )


Tahle fotka je vyfocená někde na Slovensku a upřímně, kdybych ji neměla, ani nevím, že jsem kdy na Slovensku byla.
Ať žije síla fotografií :)

Jedna z mnoha táborových fotek, co mám doma. Myslím, že tohle je zrovna fotka z táborového karnevalu, kde šly holky za živly :)

Další fotka z tábora, tentokrát západ slunce, klasika. Takovou fotky má snad každý a v 99% vypadá dobře :)

Třetí fotka, kterou jsem cvakla na táboře  (tady je ta nostalgie, o které jsem mluvila). 

Tohle je asi moje nejoblíbenější fotka :) Ikdyž srnce chybí nohy,
tak mi to u téhle fotky nijak moc nevadí :) 

Tak jo, to by bylo pro dnešek všechno :) Doufám, že se vám další díl líbil a že si nenecháte ujít třetí díl, zase za týden :)

1 komentář: