sobota 21. března 2015

15× fotograficky: "3. Oblíbený fotografický styl a proč?"

Tak tady mám celkem jasno-portrét a krajina. A proč zrovna tato dvě témata? Co se týče focení lidí, myslím, že by vám hodně fotografů odpovědělo podobně jako já: fotografování lidí je pokaždé jiné, máte neomezený počet možností, tady se kreativitě meze opravdu nekladou a každý člověk je jiný. Navíc si kromě focení můžete s člověkem popovídat a pak zajít třeba na kafe :)
A potom-není lepšího pocitu, než když vám člověk fotky pochválí a má z nich radost :)
Abych se tu ale jen nerozplývala, focení s lidmi má i své nevýhody. Jednou z nich je, že si u focení nemůžete tak úplně dělat, co chcete. Přeci jen, i když by vám připadalo, že pokud byste natřeli vašemu modelu obličej na zeleno a postavili ho do popelnice, vznikla by vaše nejlepší fotka v životě, musíte se člověka nejdřív zeptat, jestli by mu to nevadilo a popřípadě fotku oželet.
Na druhou stranu mám ráda focení s lidmi, kteří se dokáží pro fotku obětovat, ať už je to třeba jen to, že s sebou táhnou navíc pár kusů oblečení a kosmetickou taštičku :) Opravdu nemám ráda, když mi někdo napíše, že by chtěl fotky a dopadne to tak, že fotíme v centru města, kde jsme měli sraz, protože se dotyčnému dál nechce a fotí se v bundě, ve které přišel, protože "by mu byla zima, kdyby si ji na 10 minut sundal." A pak po mně lidi chtějí, abych za takové situace nafotila originální fotky. V tu chvíli si říkám, že kdyby si onen člověk vyfotil selfie v zrcadle, vyšlo by ho to podobně a nemusel by nikam chodit (tímto velké díky všem, co pro fotky udělali něco víc). Na druhou stanu je to přání toho člověka a já to musím respektovat.



Jak už jsem se zmiňovala v úvodu, mým oblíbeným fotografickým tématem je taky příroda. Ať už ji sama fotím, nebo se koukám na fotky někoho jiného (třikrát hurá cestovatelským časopisům). Focení přírody má jednu velkou výhodu - pokud krajina před vámi vypadá hezky, vaše fotka bude taky hezká :) Navíc jde focení přírody ruku v ruce s cestováním :) Nicméně i focení krajiny má jednu nevýhodu-právě při něm nejvíc pociťuji nedostatky svého foťáku a objektivu. Tím pádem mám ale aspoň motivaci šetřit si na nový (prozatím jen objektiv).



Žádné komentáře:

Okomentovat